Bijlagen
Bijlage 1: Ontwikkeling van beoordeling afzonderlijke fietsenstallingen
| Haddingestraat | 2021 (n=264) | 2022 (n=112) | 2023 (n=178) | 2024 (n=169) |
|---|---|---|---|---|
| Aantal | 5,6 | 4,9 | 4,7 | 5 |
| Locatie | 7,1 | 7,4 | 7,2 | 7,1 |
| Toegankelijkheid | 5,9 | 5,3 | 5,2 | 5,4 |
| Uitstraling | 5,1 | 4,7 | 4,6 | 4,7 |
| Vindbaarheid | 5,8 | 5,7 | 5,6 | 5,7 |
| Klantvriendelijkheid | 6,5 | 6,1 | 5,8 | 6,1 |
| Overall | 6,1 | 5,5 | 5,2 | 5,4 |
| Nieuwe Markt | 2021 (n=3.184) | 2022 (n=2.216) | 2023 (n=3.108) | 2024 (n=3.156) |
|---|---|---|---|---|
| Aantal | 8,1 | 7,6 | 7,2 | 7,0 |
| Locatie | 8,3 | 8,3 | 8,3 | 8,3 |
| Toegankelijkheid | 8,0 | 8,1 | 8,0 | 7,9 |
| Uitstraling | 8,1 | 8,1 | 8,0 | 7,9 |
| Vindbaarheid | 7,8 | 7,9 | 7,9 | 7,9 |
| Klantvriendelijkheid | 7,9 | 7,9 | 7,8 | 7,8 |
| Overall | 8,0 | 7,9 | 7,8 | 7,7 |
| Werkgever | 2021 (n=584) | 2022 (n=305) | 2023 (n=765) | 2024 (n=779) |
|---|---|---|---|---|
| Aantal | 7,6 | 7,5 | 7,4 | 7,3 |
| Locatie | 8,3 | 8,3 | 8,4 | 8,3 |
| Toegankelijkheid | 8,1 | 8,0 | 8,0 | 8,0 |
| Uitstraling | 7,2 | 7,1 | 7,1 | 7,0 |
| Vindbaarheid | 7,9 | 7,9 | 7,9 | 8,0 |
| Klantvriendelijkheid | 7,8 | 7,7 | 7,9 | 7,7 |
| Overall | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 7,6 |
| Grote Markt | 2022 (n=771) | 2023 (n=1.819) | 2024 (n=2192) |
|---|---|---|---|
| Aantal | 7,9 | 7,7 | 7,7 |
| Locatie | 8,3 | 8,1 | 8,2 |
| Toegankelijkheid | 7,3 | 7,2 | 7,4 |
| Uitstraling | 7,6 | 7,6 | 7,7 |
| Vindbaarheid | 7,7 | 7,6 | 7,8 |
| Klantvriendelijkheid | 7,6 | 7,6 | 7,5 |
| Overall | 7,6 | 7,5 | 7,6 |
| Hoofdstation | 2022 (n=1.498) | 2023 (n=1.809) | 2024 (n=1825) |
|---|---|---|---|
| Aantal | 6,5 | 6,4 | 6,1 |
| Locatie | 8,1 | 8,1 | 8,1 |
| Toegankelijkheid | 7,8 | 7,7 | 7,6 |
| Uitstraling | 6,9 | 6,8 | 6,7 |
| Vindbaarheid | 8,1 | 8,1 | 8 |
| Klantvriendelijkheid | 7,8 | 7,8 | 7,7 |
| Overall | 7,3 | 7,2 | 7,1 |
| Station Groningen Noord | 2022 (n=22) | 2023 (n=85) | 2024 (n=101) |
|---|---|---|---|
| Aantal | 5,1 | 5,3 | 5,2 |
| Locatie | 7,1 | 7,1 | 7,2 |
| Toegankelijkheid | 6,9 | 7,3 | 7,2 |
| Uitstraling | 5,5 | 5,4 | 5,7 |
| Vindbaarheid | 7 | 7,5 | 7,3 |
| Klantvriendelijkheid | 4,7 | 4,4 | 5,3 |
| Overall | 5,7 | 6 | 6,1 |
| Station Groningen Europapark | 2022 (n=349) | 2023 (n=424) | 2024 (n=446) |
|---|---|---|---|
| Aantal | 7,9 | 8,0 | 8,1 |
| Locatie | 8,4 | 8,5 | 8,5 |
| Toegankelijkheid | 8,5 | 8,5 | 8,5 |
| Uitstraling | 8,3 | 8,3 | 8,3 |
| Vindbaarheid | 8,4 | 8,4 | 8,4 |
| Klantvriendelijkheid | 8,0 | 8,0 | 8,1 |
| Overall | 8,2 | 8,2 | 8,2 |
| Station Haren | 2022 (n=19) | 2023 (n=120) | 2024 (n=128) |
|---|---|---|---|
| Aantal | 7,2 | 7 | 6,9 |
| Locatie | 8 | 7,8 | 7,9 |
| Toegankelijkheid | 7,9 | 7,8 | 7,8 |
| Uitstraling | 7,1 | 6,9 | 6,8 |
| Vindbaarheid | 8 | 8 | 8 |
| Klantvriendelijkheid | 6,7 | 6,2 | 5,1 |
| Overall | 7,4 | 7,3 | 7,3 |
Bijlage 2: Ontwikkeling van beoordeling stellingen
Trendlijnen van percentages panelleden die het (helemaal) eens zijn met de stellingen*
Bovenstaande grafiek in tabel-vorm:
| In Groningen is de fiets het belangrijkste vervoermiddel | Ik voel mij in het donker veilig op de fiets | Ik vind fietsverkeerslichten met tegelijk groen duidelijk** | Op de fiets voel ik mij veilig in het verkeer*** | De fietspaden hebben een goed wegdek | De fietspaden worden goed onderhouden | De fietspaden zijn breed genoeg voor een veilig gevoel | Ik laat mijn kind met een gerust hart naar school fietsen | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2015 | 67% | 73% | 76% | 39% | ||||
| 2016 | 92% | 68% | 66% | 72% | 73% | 43% | ||
| 2017 | 92% | 70% | 68% | 73% | 72% | 46% | ||
| 2018 | 91% | 70% | 69% | 73% | 69% | 67% | 67% | 47% |
| 2019 | 91% | 68% | 69% | 73% | 66% | 66% | 62% | 46% |
| 2021 | 92% | 69% | 75% | 77% | 69% | 66% | 60% | 52% |
| 2022 | 92% | 74% | 73% | 74% | 66% | 63% | 58% | 55% |
| 2023 | 92% | 74% | 73% | 73% | 66% | 65% | 59% | 53% |
| 2024 | 91% | 74% | 74% | 73% | 68% | 66% | 62% | 56% |
* In het jaar 2020 is er geen panelonderzoek over fietsen gehouden in verband met de coronapandemie.
** Tot en met 2019 werd de stelling “Ik vind fietsverkeerslichten met tegelijk groen onduidelijk” gesteld. In de grafiek zijn voor deze jaren de antwoordopties (helemaal) oneens meegenomen.
***Tot en met 2018 luidde de vraag “Op de fiets voel ik mij veilig in het stadsverkeer” gesteld. Omdat de resultaten geen grote afwijking laten zien zijn deze cijfers ook meegenomen.