Spring naar inhoud

Sporthallen

Sporthallen

Over het algemeen is 81% van de respondenten (zeer) tevreden over de sporthallen3. Dit is vergelijkbaar met de meting van het vorige seizoen. Respondenten zijn met name tevreden over de kantine (indien aanwezig) en de bereikbaarheid en veiligheid rondom de sporthallen. De douches worden het minst positief beoordeeld (zie Tabel 2). Ook de temperatuur en ventilatie in de sporthallen scoren in verhouding met de andere onderdelen minder gunstig.

Het zou fijn zijn als de regulatie van de temperatuur in de zaal beter wordt. Dat het niet heel warm is in de zomer en heel koud in de winter. Daar zit nu geen middenweg in. En de druk van de douches is laag en de temperatuur is erg wisselend. Dan wel warm, dan koud en zo gaat dat door. En daarnaast tocht het in de kleedkamers. Daardoor kies ik er bewust voor om thuis te douchen na een training en niet in De Brug. Verder erg tevreden over de zaal hoor.

De temperatuur is in de winter ook met de nieuwe installatie nog steeds een groot probleem. Vaak zo koud dat het echt ongezond is om te sporten. Scheidsrechters bijvoorbeeld met een jas aan en zij hebben meerdere keren overwogen wedstrijden af te lasten.

De ventilatie wordt vanuit de gemeente geregeld begreep ik. Maar soms gaat hij op momenten aan dat het totaal niet nodig is. Ik zou dit bij de sporthal beheerder laten.

Tabel 2: Tevredenheid sporthallen, uitgesplitst naar de verschillende onderdelen
  (zeer) tevreden (%) (zeer) ontevreden (%)
Algemene onderdelen    
Personeel 86 14
Algemene indruk / uitstraling 82 18
Toegankelijkheid mindervaliden 79 21
Hygiëne 73 27
Sportruimte    
Akoestiek 90 10
Verlichting 83 17
Vloer / ondergrond 81 19
Ventilatie / frisse lucht 63 39
Temperatuur 62 38
Bereikbaarheid en veiligheid    
Bereikbaarheid 93 7
Parkeren auto’s 81 19
Veiligheid in en rondom de sporthallen 80 20
Verlichting rondom de sporthallen 76 24
Stalling fietsen 75 25
Kleedkamers    
Beschikbare ruimte 82 18
Temperatuur 80 20
Toiletten 70 30
Algemene indruk 68 32
Hygiëne 64 36
Ventilatie 63 37
Douches 57 43
Kantine    
Hygiëne 93 7
Klantvriendelijkheid personeel 86 14
Kwaliteit van het aanbod 85 15
Prijzen van de producten 79 21
Aanbod eten en drinken 76 24
Uitstraling / sfeer 78 22
Algemene tevredenheid 81 19

3 Eén accommodatie valt onder Stichting BES in Ten Boer, die zelf het beheer en de verhuur organiseert.