Sportparken
Sportparken
De sportparken worden goed beoordeeld: over het algemeen is 84% van de respondenten tevreden. Dit is vergelijkbaar met de meting van het vorige seizoen. Met name de kantines en de klantvriendelijkheid van het aanwezige personeel in de kantine scoren goed. Er is één subonderdeel dat er in negatieve zin uitspringt: de helft van de respondenten is ontevreden over de parkeermogelijkheden voor auto’s (zie Tabel 3). Uit de opmerkingen valt op te merken dat men vooral ontevreden is over de invoer van betaald parkeren. Daarnaast wordt er door gebruikers van HFC Hoogkerk benoemd dat de parkeerplaats gevaarlijk is en nodig aangepakt moet worden.
Betaald parkeren is onbegrijpelijk! Nodigt niet meer uit om trainingen en/of wedstrijden van de kinderen bij te wonen.
Dat er parkeergeld betaald moet worden is belachelijk. Ik breng mijn kind uit Harkstede. Het heeft geen zin om weer naar huis te gaan, dit kost benzine en tegen de tijd dat ik thuis ben, kan ik weer terug. […] Hij traint twee keer per week, dus ik betaal 10 euro elke week. Ik vind dit zeer ongastvrij en geldklopperij.
Parkeerplaats moet worden aangepakt, gevaarlijke situaties.
[Sportpark Hoogkerk]
Verder wordt er in het toelichtingsveld genoemd dat sportparken, met name de kleedkamers en kantine, volgens gebruikers toe zij aan vernieuwing. Daarnaast komt naar voren dat er een tekort is aan velden.
Goed complex maar mag wel een upgrade krijgen voor de kantine/kleedkamers.
Er wordt gevraagd naar capaciteit van kleedruimtes maar niet naar capaciteit velden? Daar is een tekort aan!
Tot slot wordt er gewezen op het belang van sportparken voor de leefbaarheid in de dorpen.
Naast onderhoud, zou ik graag vanuit sport050 ook meer ondersteuning zien om de dorpssportverenigingen in deze kleine dorpen levend te houden. In alle dorpen hebben sportverenigingen, o.a. door dorpsvernieuwing i.v.m. bevingen, maar ook door centrificatie, enorme problemen met leden vasthouden. De sportparken vervullen een grote rol in de leefbaarheid van een dorp, en verdienen ondersteuning om door deze periode heen te komen, totdat de dorpen weer normaal bevolkt zijn, o.a. met middelen om leden te werven.
Voor een dorp als Ten Post is het enorm belangrijk dat er een sportpark is en blijft!
Tabel 3: Tevredenheid sportparken, uitgesplitst naar de verschillende onderdelen
| (zeer) tevreden (%) | (zeer) ontevreden (%) | |
|---|---|---|
| Algemene onderdelen | ||
| Algemene indruk / uitstraling | 82 | 18 |
| Hygiëne | 79 | 21 |
| Toegankelijkheid mindervaliden | 74 | 26 |
| Sportvelden | ||
| Verlichting | 83 | 17 |
| Ondergrond (de sportvelden) | 74 | 26 |
| Bereikbaarheid en veiligheid | ||
| Bereikbaarheid | 85 | 15 |
| Veiligheid in en rondom de sportparken | 78 | 22 |
| Verlichting rondom (buiten) de sportparken | 76 | 24 |
| Stalling fietsen | 72 | 28 |
| Parkeren auto’s | 50 | 50 |
| Kleedkamers | ||
| Temperatuur | 79 | 21 |
| Hygiëne | 67 | 33 |
| Toiletten | 64 | 26 |
| Ventilatie / frisse lucht | 64 | 26 |
| Algemene indruk | 64 | 26 |
| Beschikbare ruimte | 63 | 27 |
| Douches | 61 | 39 |
| Kantine | ||
| Klantvriendelijkheid personeel | 96 | 4 |
| Kwaliteit van het aanbod | 89 | 11 |
| Prijzen van de producten | 88 | 12 |
| Aanbod eten en drinken | 85 | 15 |
| Hygiëne | 83 | 17 |
| Uitstraling / sfeer | 82 | 18 |
| Algemene tevredenheid | 84 | 16 |