Zwembaden
Zwembaden
Van alle typen accommodaties worden de zwembaden het best beoordeeld: over het algemeen is 91% van de respondenten tevreden over de zwembaden. Alle subonderdelen worden bovendien goed beoordeeld. Wel zit er verschil in de beoordeling van de vier verschillende zwembaden (zie Tabel 4). Openluchtzwembad de Papiermolen wordt het best beoordeeld: maar liefst 98% van de gebruikers is (zeer) tevreden. Ook het Helperzwembad scoort erg goed, met uitzondering van de parkeermogelijkheden voor auto’s: 58% van de respondenten is hier ontevreden over. Relatief gezien scoort Kardinge, hoewel goed, het minst positief. Daarbij valt op dat alle losse onderdelen iets minder gunstig scoren. Er is niet één subonderdeel dat er, in negatieve danwel positieve zin, uitspringt.
Tabel 4: Algemene tevredenheid per zwembad
| Algemene tevredenheid (%) | |
|---|---|
| Openluchtzwembad de Papiermolen (n=140) | 98 |
| Helperzwembad (n=177) | 96 |
| Zwembad de Parrel (n=141) | 92 |
| Zwembad Kardinge (n=259) | 83 |
| Totaal (n=717) | 91 |
In het toelichtingsveld wordt vaak een compliment gemaakt naar het personeel in de zwembaden.
Fijn zwembad met leuk enthousiast personeel.
Bijzonder prettig personeel.
Daarentegen is men minder enthousiast over het nieuwe nieuwe touchscreensysteem voor de lockers. Ook de waterdruk van de douches (bij de Parrel en Kardinge) wordt meermaals genoemd.
Het nieuwe toegangssysteem dat nu alleen gebruikt wordt voor de lockers is slecht. Touchscreen zit los en reageert slecht, scherm niet intuïtief. Ik ben niet de enige die de kledingtas dan maar mee naar het zwembad neemt.
De kwaliteit van de douches zijn zeer slecht. Geen waterdruk als alle douches in gebruik zijn. Je moet zo’n beetje in de douche en helemaal tegen de wand staan om maar een beetje water over je heen gedruppeld te krijgen. Hiervoor krijgt de Parrel van mij een dikke onvoldoende.
Douches zeer zwakke straal sinds maart. Hieraan zou nog worden gewerkt.
Tabel 5: Tevredenheid zwembaden, uitgesplitst naar de verschillende onderdelen
| (zeer) tevreden (%) | (zeer) ontevreden (%) | |
|---|---|---|
| Algemene onderdelen | ||
| Personeel | 94 | 6 |
| Algemene indruk / uitstraling | 89 | 11 |
| Hygiëne | 86 | 14 |
| Toegankelijkheid mindervaliden | 74 | 26 |
| Zwembad / ruimte | ||
| Verlichting | 94 | 6 |
| Ventilatie / frisse lucht | 89 | 11 |
| Temperatuur van het water | 86 | 14 |
| Temperatuur in de ruimte | 85 | 15 |
| Akoestiek | 82 | 18 |
| Bereikbaarheid en veiligheid | ||
| Bereikbaarheid | 94 | 6 |
| Veiligheid in en rondom de zwembaden | 90 | 10 |
| Verlichting rondom (buiten) de zwembaden | 90 | 10 |
| Parkeren auto’s | 80 | 20 |
| Stalling fietsen | 76 | 24 |
| Kleedkamers | ||
| Temperatuur | 88 | 12 |
| Ventilatie / frisse lucht | 87 | 13 |
| Beschikbare ruimte | 85 | 15 |
| Hygiëne | 81 | 19 |
| Algemene indruk | 81 | 19 |
| Douches | 75 | 25 |
| Toiletten | 72 | 28 |
| Kantine | ||
| Klantvriendelijkheid personeel | 93 | 7 |
| Hygiëne | 89 | 11 |
| Kwaliteit | 77 | 23 |
| Uitstraling / sfeer | 77 | 23 |
| Prijzen | 74 | 26 |
| Algemene tevredenheid | 91 | 9 |